Fyraftensevent om ESG-rapportering: bliv klar til de nye EU-krav
Date and time
Ny EU-lovgivning om rapportering på ESG-nøgletal er på vej, og det kommer højst sandsynlig til at påvirke din virksomhed. Kom, og lær mere!
About this event
Det bliver snart obligatorisk for større danske virksomheder at rapportere på en række ESG-nøgletal. Det betyder, at der bliver skabt ringe i vandet, så mindre virksomheder og leverandører kan blive mødt med en forventning om også at rapportere på ESG-nøgletal.
Derfor sætter vi fokus på, hvad den nye EU-lovgivning kommer til at betyde for dig og din virksomhed til et fyraftensevent i samarbejde med Nordea og Erhvervsrådet Herning & Ikast-Brande.
Program
- Check in og velkommen til Bæredygtig Herning
- Oplæg fra Hans Gregersen, Chief Analyst, Business Banking - Corporate Advisory hos Nordea: om EU-taksonomien, hvad man kan gøre som virksomhed og hvor langt den finansielle sektor er nået på den grønne dagsorden
- Oplæg fra Mette Thygesen, Brand Manager, ALPI
- Vidensdeling og sparring på jeres konkrete spørgsmål
- Afslutning af Rasmus Norup, Direktør Erhvervsrådet Herning Ikast-Brande
- Netværk og tak for i dag
Hvad er ESG?
ESG står for Environment (miljø), Social (sociale forhold) og Governance (god selskabsledelse). Rapportering på ESG-nøgletal bliver nu obligatorisk for en række danske virksomheder. Med den nye EU-taksonomi bliver rapporteringen samtidig formaliseret, så det sikres, at tal fra forskellige virksomheder kan sammenlignes, og at den enkelte virksomhed over tid lettere kan evaluere på egne indsatser.
Hvad er formålet med EU-taksonomien?
Fra Dansk Energi: ”Taksonomiens rolle er først og fremmest at gøre markedet mere gennemsigtigt i forhold til, hvilke aktiviteter, der kan klassificeres som bæredygtige. Derved forventer man også, at den fælleseuropæiske standard kan styrke tilliden blandt forbrugere og investorer til selskabernes aktiviteter og kommunikation, og dermed imødegå såkaldt green-washing.”
Om oplæsholderne
Mette E. Thygesen, Brand Manager hos speditionsfirmaet ALPI med ansvar for ESG. Mette har arbejdet med CSR, bæredygtighed, marketing og strategisk kommunikation i mange år.
Mette Thygesen, Brand Manager, ALPI